måndag 22 juni 2015

Testpass 1

Megatur i dag = det var bara jag på passet! Så jag fick en pt-timme med Ako kan man säga. Testvecka nu, har inte varit med på det tidigare så jag har ju inget att jämföra med förutom lyften, där har jag ju koll. David tyckte dock inte att jag skulle maxa mark efter gårdagens dubbelpass.

Så här blev det:

A. Max Spänsthopp. Fäst en bit tejp så högt upp som möjligt på en av pelarna eller i wallball-luckan på Stureplan. 3 försök. Mät från golvet.
Har ju inte direkt tränat detta förut men kom upp i 250 cm. Inte vet jag. 
B. Marklyft 1 RM. Endast lyft gjorda utan “krumrygg” godkänns. 
Det kändes ju rätt bra här. Så jag tog 105 kg. Kändes såpass bra att vi testade 110 (förlåt David) men jag sumpade det - helt onödigt - genom att tappa ryggen och släppa in knäna halvvägs upp. Får man upp den såpass lätt från marken är det ju helt onödigt att inte avsluta. Men jag tänker att det betyder att jag har 110 kg.
C. Testwod. På tid: 50 Burpees, 50 Kettlebell Svingar 16kg, 50 Sit-ups och 50 Double Unders 
Hmmm. Tänkte att det viktigaste här var att inte ta ut sig på burpeesarna. Ako sa att jag skulle ta ett andetag mellan varje så jag gjorde nästan så. Svingar och situps obrutna. Tre dumma missar på hoppen (var trött i underarmar efter svingarna tror jag). Totaltid 8:54. Nästa gång, om det blir någon sån, ska jag burpa lite fortare. Kanske andas mellan varannan.
Det var riktigt skoj och lyxigt att köra i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar