söndag 14 juni 2015

Tisdag-söndag

Extremt dålig disciplin på bloggandet men hinner knappt med mig själv så vad gör man?

Tisdagens pt-timme:
Vändningar och jerks. Var så trött i kroppen och snurrig i huvudet. Men jag tror att jag gjorde några fina. Sen skulle jag avsluta med Grace visade det sig och jag var på helt fel mentalt ställe - på väg att totalbryta flera gånger, pausade och bröt planen. Med tanke på det var min tid godkänd = ca 4:20 = bara 30 sek mer än pr. Drar slutsatsen att jag skulle ta det där rekordet om jag bara fokade (men va fan gör det då!!).

Sen var det grejer både onsdag och torsdag kväll.

Fredagsträning F4L:

A1. Bulgarian Split Squats 3 x 3 reps @ 20×1
A2. One leg Deadlift 3 x 3 reps @ 20×1 (görs direkt efter BSS. På samma ben)
Körde med två 16 kg kb för detta. Gick bra men gjorde lite ont i vänster knä.

B. På tid:
  • 50 Overhead Lunges (på stället) 30/20kg
  • 50 Thrusters 30/20kg
  • 50 Boxjump Step down
  • 50m Bear Crawl
Jag får fortfarande inte göra thrusters så det blev push press där = min wod var mycket lättare än de andras...tid 9:43. Utfallsstegen gjorde jag 30/12/8. Först var de tokvobbliga men det var för att jag gjorde för korta utfallssteg. Push pressarna gjorde jag i tior, box"hoppen" i sträck.

I dag, söndag
Tog mig till Ågestaspåret för lite mer knäträning. Samma som i Rättvik = två minuter löpning och en minut gång. Körde 6 km vilket tog 40 min exakt. Kändes lite i knät men eftersom det här är så lätt kan jag hålla fokus på teknik och fotisättning. Det var precis bara lustfyllt och mysigt i spåret, skulle gärna köra detta men i 10 km eller så, blir liksom så lite...

Alla j-vla kvällsgrejer gör att jag inte kan träna i morgon kväll heller. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar