lördag 27 juni 2015

Bra avslut på testvecka

Fredagens testpass:

A. 50 Chest to Bar Pull-ups/Pull-ups på tid
Nej, det här gjorde jag såklart inte. Men körde en strikt och sen teknikträning på kippade under tiden Ella körde (vi var bara två).

B. Press 1 RM
Jag hade hoppats på 40 kg men missade två gånger. Sen tog jag 37,5 relativt lätt. Synd.

C. 2000m Rodd
Så skulle jag ro 2000 för första gången i mitt liv. David hade sagt att jag skulle hålla hastigheten mellan 1:57 och 1:58 vilket funkade i 1000 meter. Sen när det var kanske 800 kvar dog jag och bara la ner. J-vla Malle. La ifrån mig handtaget och började svära. Men Lasse stod bredvid och peppade igång mig igen så jag plockade upp och fortsatte. Tiden blev 8:23 då. Avslutade iaf.


Lördagens testpass

A. Knäböj 1 RM
Vet inte varför men jag var inställd på frontböj och det var det ju inte. Vilket gjorde att jag kunde ta PR eftersom det var så länge sen jag maxade i bs. Körde 65/70 och sen två missar på 75 (?) men fick hjälp, klarade och tog sen 77,5 och stannade.

B. AMRAP Push-ups
16 st. Bra eller dåligt vet jag inte men 16 gjorde jag.

C. “Grace” 30 C&J 43kg på tid.
Jag brukar ju köra den här på 40 kg och gjorde det i dag också. Skulle såklart ta revansch från förra veckans 4:20 med David och förhoppningsvis slå mitt gamla 3:58. Det visade sig vara ganska lätt - passar mig att ha en klocka framför mig. Jag körde åtta snabba, sen ettor och slutade på 3:33. Känner mig jättenöjd. En dag kanske jag kör på rätt vikt också :-)

Avslutningsvis måste jag ju meddela att jag står på listan för boxrekord med min Annie-tid på 7:11. Det kanske inte håller så länge men jag får väl slå det igen om det behövs? Mitt pr är ju bättre än så så hur svårt kan det va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar