lördag 6 juni 2015

Tis, ons, fre, lör

Onödigt mycket i veckan så inte hunnit blogga. Frågan är hur mycket jag minns?

Tisdag = Davidträning
Ja, vad gjorde vi?!?!? Knäböj men var trött i hela kroppen så kom upp i 60 har jag för mig. Kanske lite till. Sen träning på frivändningar, djupa. Kändes sådär. Tror att vi mest var på 55 kg - eller var dte bara 50? Teknikträning inför veckans pass = hur hoppa smarta boxjumpovers och hur göra ring pushups. Så bra! Vi gjorde nog mer grejer men det var för länge sen nu...

Onsdag, grupp F4L:
A1. Press 3 x 5 reps @20×1
Pressade 32:5 kg fast det blev fyra varv.
A2. Välj att jobba på rörligheten i framsida höft med Diagonal Stretch 3 x 45-60s, eller Jefferson Curl 3 x 6 – 8 reps för baksidan, eller Insida lår med Russian Baby makers, eller Pigeon Stretch för säte.
B. 10 varv på tid:
  • 5 Pull-ups
  • 10 Handrelease Push-ups
  • 15 Boxjump 50cm
Jag hade order om att skala ner till 2 pullupps per varv och kliva både upp och ner på boxen. Hann 10 varv minus 7 boxhopp. Mycket jobbigare med handrelease push-ups....blev på knäna varv tre och framåt. Men vad var time cap? Måste ha varit 15 minuter?
Fredag, grupp F4L:
Det var ovanligt tomt på gymet - vi var två som körde grupp = jag och Erik :-) 
A1. Bulgarian Split Squats 3 x 6 reps @ 20×1
A2. One leg Deadlift 3 x 6 reps @ 20×1 (görs direkt efter BSS. På samma ben)
Körde 10-kiloshantlar. Det här är en toksvår övning för mig, balansövning....
B. 21 – 15 – 9 reps på tid:
  • Front Squat 30kg
  • V-ups
  • Kettlebell Sumo Deadlift High Pull 16kg

Tid 6:48. Helt ok, hade coachens ögon på mina knäböj rakt igenom.
Lördag 6/6
Vaknade med sendrag i nacken, skaffade mig nog det i fällknivarna i går...det sitter kvar ännu riktigt ordentligt men gick att träna ändå :-) 
A1. Floor press 3 x 5 reps @ 30×1. Körde 37,5 kg i dag.
A2. Utför Jefferson Curl eller Diagonal stretch mellan varje set eller en annan rörlighetsövning som du behöver.
  • B. På tid:
  • 25 Boxjump over 50cm
  • 25 Marklyft 45kg
  • 25 One Arm Thrusters med hantel 8kg
  • 25 Strikta Ring Push-ups
  • 25 One Arm Thrusters 8kg
  • 25 Marklyft 45kg
  • 25 Boxjump over 50cm

Tid 10:10. Jag körde pp i stället för thrusters, då är 8 kg rätt lätt...i övrigt gick det bra tycker jag! Det var kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar