söndag 17 februari 2013

Onsdag och fredag

För lite tid, för lite träning och för lite bloggande. Men lite rapporterande från veckan kommer ändå här. Ingen rolig läsning men vill ändå få ner den.

Onsdag


Kroppen helt dränerad på energi hela tisdagen och onsdagen, vet inte varför men var tveksam om det var smart att träna. Testade ändå:

A.Varannan minut i 10min: 3 snatch 27,5kg (djup som senast) dra stången nära kroppen rakt upp, fötterna brett planterade i golvet och bak med rumpan låååågt bak.
Fick kanske godkänt på hälften.

B.Varannan minut i 10min: 3 pushpress 42,5kg.
Den här delen funkade.

C.12x30 sekunder rodd under 1:52,5min/30 sekunder vila
Hade först bestämt mig för att inte ro alls. Körde, fast bara åtta varv....

D. Liggande rodd 3x10/Stångpress bakom nacken 3x10 20kg.
Hade dragit till något i höger axel och hade svårt med stångpressen och var totalsvag i rodden.

Fredag


Pt-timme på eftermiddagen.

Först träning på ryck, nu minns jag ju inte vikten. Mycket teknik - vill fortfarande bara tjonga in den i höften. Kan det ha varit ett gäng på 25 kg kanske?

Djupa frivändningar. Svag i botten men jag har bättre rörlighet. Tränade mest på 45 kg tror jag. Missade nog på 50, eller, fick runt den en gång iaf men då kom jag inte upp.

Skulle avsluta med 5-4-3-2-1 av toes to bar och hang clean thrusters men fastnade på toes to bar. Höll på länge länge. Tekniken hade lämnat kroppen som inte fattade någonting! Stackars David försökte verkligen med alla medel men spärren gick inte att lossa. Det var bara skinnet på ena lillfingret som lossnade.

Japp, det var det hele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar