onsdag 6 februari 2013

Måndagens roddmeseri och dagens pass

Måndag;


Ryckträning, först ett gäng gånger med bara stången, teknik teknik teknik.

Sen - tre femmor på 25 kg.

Jag har otroligt svårt att inte tjonga i stången i höften så att den går ut i en båge i stället för att dra den rakt upp. Så blir banan heeelt fel. Men ok, ett par av mina 25-kilosryck blev ändå riktigt bra. Jag har minsann fått lite bättre rörlighet...Det var länge sen jag tränade så det kändes men i dag slet jag upp ena lillfingret - yeah!

Pullups med band. 

Hm. Inga kommentarer.

Skulle varva med tre varv av: 1 djup frivändning följt av tre långsamma frontsquat med vändning i botten, gå upp så att knä och höft är i linje, ner igen, sen upp. Men har liksom ingen styrka i botten, tippar framåt! På 25 kilo!! Efter varv två av detta, eller mitt i varv två av detta så byttes uppgiften till en djup vändning följt av tre långsamma fs. Det var tillräckligt svårt för mig....

Fyra varv av:
200 m rodd under 1:50/500m
10 höga svingar 20 kg
Start varannan minut

Jag vek ner mig!!! Varv fyra när jag har kanske 100 meter kvar lägger jag ner. Fick två minuters vila för att gå på 200 meter men utan svingar. Fast där slutade jag när det var 10 meter kvar eller nåt. Tror att jag snittade på strax under 1:50 om man lägger ihop det. Jag har allvarliga problem med självförtroendet nu. Lång väg tillbaka. När jag förhoppningsvis får klartecken för "all träning" 20 februari blir det till att börja jobba seriöst med detta.

Dagens träning;

 

A.Varannan minut i 10min: 3 hangsnatch 25kg
Davids instruktioner; (djup som senast) dra stången nära kroppen rakt upp, fötterna brett planterade i golvet och bak med rumpan låååågt bak.
Mitt resultat; tjongade in stången ett par gånger hårt i höger höft. Learning by consequences? Men ändå, inte helt galna ryck tror jag. Noterar särskilt att jag inte (i vart fall inte på den här vikten) längre stannar i rörelsen utan faktiskt fortsätter ner.

B.Varannan minut i 10min: 3 pushpress 40kg
Tänkte på att vänta med armarna tills det var dags och lägga vikten på hälarna. Helt ok.

C.16 x 30 sekunder rodd under 1:55min/30 sekunder vila
Det gick inte att ställa in intervall på roddmaskinen där jag tränade så jag fick köra på klockan. Kruxet med det är ju snittiden. Osäker på om jag höll den men hoppas det. Nästa test av detta är på tisdag då jag är åter på Sats så då lär jag bli varse sannolikheten att jag fixade det i dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar