tisdag 19 februari 2013

Nybörjarböjare

Pt-timme med David.

Jag har de senaste veckorna försökt förbättra min rörlighet i vristerna för att kunna knäböja rätt. Detta genom att sitta i botten av knäböjsposition flera minuter så gott som dagligen. Visserligen med bananrygg men vristerna har fått jobba. Så nu, när jag äntligen börjar närma mig en korrekt knäböj visar det sig att mina lårmuskler tydligen är ickebefintliga. De har tydligen inte fått jobba på riktigt förut.

  • Frontsquats femmor på 30 kg, treor på 40 kg.Jättetungt. Jag är som en nybörjare.

  • OHS 3x3 på 30 kg. Fast jag tappade den tredje två av varven. Och anledningen var att jag, när jag nu böjer på rätt sätt, helt enkelt inte orkade upp! Helt. Galet. 30. Kg. Är. Ju. Ingenting.

  • Varannan minut i tio minuter; 5 hängstyrkefrivändningar/5 frontsquats/6 utfallssteg - 30 kg på stången. Heeelt rökt i låren.

  • Träning på att hitta toes to bar-tekniken igen. Det gick visserligen framåt men detta genom att David stod bredvid och assisterade genom att putta kroppen rätt....ttb-känslan har flyttat ut ett tag. Nåja. Bättre än i torsdags.

  • 15 sek + 10 sek häng m pullup-hold i toppen med tummarna inåt.

Förhoppingsvis sista lugna träningen i dag och förhoppningsvis sista återbesöket på ögon i morgon. För att markera nystart har jag i dag blivit mätt - biceps, ben och midja. Det positiva budskapet från denna övning är att jag är alldeles symmetrisk. Det vänstra benet är till exempel precis lika tjockt som det högra. Man får vara glad för det lilla heter det ju :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar