tisdag 26 februari 2013

Lite spontant

I dag var det stora tomma ytor på gymmet där maskinerna brukar stå, de ska tydligen bytas ut. Helt ointressant för mig som inte använder dem men pga det annonserades ett 20 minuters cf-pass precis när jag efter uppvärmning började tröttna på att vänta på upptagna stänger. Jag bestämde mig för att hoppa på. Mitt i gymmet var vi tre tappra personer som ställde upp.

20 minuters amrap av:
20 wallballs 8 kg
10 OH-lunges m 5 kilo viktplatta
4 thrusters m 6 kiloshantlar
20 burpees
10 roll pistols

Resultat 4 varv minus 9 "pistoler". Lätta vikter visserligen men för mig som tränat så lite flås de senaste månaderna var det tokjobbigt ändå. Det var ett tag sen den här kroppen gjorde 80 burpees. Några pistoler lyckades jag såklart inte rulla upp i men jag gjorde något liknande typ.

Så efter denna genomkörning skulle jag köra mitt pass. 

Marklyft 3x70, 2x75, 1x80, 3x70

3x10 sek PU-hold tummarna inåt
3x3x40 kg jerks

Den avslutande rodden får sparas till torsdag...trött nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar