torsdag 7 februari 2013

Kort och sent

Kort, kort träning i dag eftersom jag inte kom till gymet förräns sent.

A.Varannan minut i 10min

3 perfekta frontsquat 25kg(var hård mot dig själv) samt 10 sekunder PU-hold i toppen(handflator framåt, tummar inåt)

Jag tror att mina frontsquats var bra. Känns som att jag lär mig dem från början liksom. Nu handlar det om att verkligen luta överkroppen bakåt, inte tippa framåt - framför allt på vägen upp. PU-hold åt det här hållet var inte så lätt som det lät. Trodde att 10 sekunder skulle vara plättlätt men det sista varvet åkte jag sakta nedåt de sista sekunderna...

B.12-9-6-3 reps av:
  • Armhävningar
  • Fronrackade utfallssteg 20kg(reps per ben ovanstående)
Inte så stark i armhävningar som jag skulle önska. De fick liksom inte riktigt vila heller utan kändes ansträngda även i utfallsstegen (kanske var det meningen). Kan det vara så att detta tog drygt fem minuter?

I morgon tidigt flyg till Göteborg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar