torsdag 30 augusti 2012

Sen tisdagsrapport


Åkte på en ordentlig sträckning i vänster höftböjare efter torsdagsträningen så jag fick halta mig fram i helgen. Pga det och jobb fick det bli fem hela vilodagar. Som vanligt går det löjligt fort att inbilla sig att man "tappar allt". Nåja, lite har jag nog faktiskt tappat, i dag var inte min starkaste timme med David.

Först lite naprapatkör, stretch och tryck lite här och där för höftböjaren. Det stod klart att några djupa knäböj var inte aktuella.

Det är inte säkert att jag minns passet i detalj, det är riskabelt att inte dokumentera samma dag, men nåt liknande detta hände i går iaf;

  • 3 x hang clean + press 30 kg, 35 kg
Svårt att tänka press efter vändning. 35 gick bra. skulle sen försöka med pr med 1,5 kg men missade. Den här sitter så hårt inne att 40 kg verkar onåbart just i dag. Just i dag alltså.

  • 5 varv av: 3 power clean + 3 "push press touch&go" 40 kg
Kul övning. Men kroppen fattar inte att den ska hålla upp armbågarna i pushpressen i stället för att sänka dem och försöka ta sats.

  • Marklyft 3x70 kg, 2x80 kg, 1+1+1x90 kg
90 kg kändes sååå tungt! Planen var fyra ettor på 90 men jag hade bara kraft för tre.


Kettlebells unbroken: 
  • 20 svingar 16 kg
  • 500 m rodd under 2 min
  • 20 svingar
  • 500 m rodd under 2 min
  • 20 svingar
Tid 7 min blankt. Underarmarna slut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar