tisdag 21 augusti 2012

Bisvärm och PR

PT-timme. Bra, jag har så galet mycket i huvudet med mitt nya jobb att jag behöver hjälp till träningsfokus.

  • Frivändningar
Styrkefrivändning fångad i en halv knäböj följd av splitjerk. Som vanligt är det armbågarna som spökar på flera sätt; i frivändningen vänder de inte om tillräckligt och i jerken dippar de gärna. David undrade om jag började tröttna på frivändningar men det gör jag faktiskt inte alls!

I dag var jag snurrigare än vanligt = det snurrar gärna till i huvudet efter vändningen och jag måste vänta tills det slutar innan jag kan jerka. Sen, vid 50 kg tror jag, snurrade det till värre än någonsin. Jag kan nästan fortfarande höra ljudet i huvudet, som en bisvärm! Eller ett flygplan som flög runt i huvudet med värsta stereoeffekten. Stapplade runt en bra stund innan jag på uppmaning kom mig för att ställa ner stången. Fick informationen att det här händer när jag inte vänder runt armbågarna som jag ska vilket gör att stången slår in i halsen. Efter en stund tog jag 50 kg iaf och sen tog det stopp. Blev nog lite feg.

Sen, Grace:
  • 30 x Clean&Jerk 40 kg på tid
Jag trodde nog inte riktigt på det själv med tanke på inledningen av passet MEN jag klippte tidigare rekord med en halv minut = sååå nöjd! Strategin var 3 reps var 20:e sekund vilket höll till typ den 20:e eller nåt sånt där jag missade stöten och fick göra om. "Vänd om armbågarna!" "Vänd om armbågarna!" "Vänd om armbågarna!" "Vänd om armbågarna!" Japp...det var instruktionen för dagen.


  • 3x3 Marklyft med paus under och över knä. 
Hur tungt? Glömde kolla! Kan jag ha börjat på 60 och sen kört 70 kg? Eller så var det kanske 60 kg. Det tog i ländryggen iaf.

  • Dips
Har inte testats sedan jag slog i axeln när jag ramlade av cykeln i mars. På tre försök (mellan marklyften) lyckades jag göra en riktig. Inte tappat allt då.

  • Superplanka
Stå i armhävningsposition, flytta fram händerna, håll där. Tre sets om 15 sekunder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar