torsdag 23 augusti 2012

Å Jempa å ja

I dag var det träning med Jenny för första gången sen juni - jätteskoj!

Vi körde dessutom nästan samma pass som sist, den 12 juni, så då kan man ju jämföra hur det gick...

A. Upp på en sån tung serie som möjligt av:
1 clean+1 hangclean+1 jerk+1 frontsquat
Tog mig upp till 50 kg. Skulle ha klarat mer men var mer intresserad av att komma vidare till resten = den roligare delen av passet...

B. Death by clean&jerk 35kg
På minut 1 1C&J minut 2 2C&J minut 3 3 C&J tills man inte hinner med längre.

Jag dog vid minut 10 där jag fick till 5 vändningar. Kom vidare en minut längre än sist. Det var så trångt vilket vi borde ha tänkt på innan: vi delade plattform och jag stötte i ena sidan av stången i ställningen ett par gånger (eftersom vi inte lyfte bort den för att få lite space) och en gång lyckades jag på nåt sätt fånga upp magnesiumpåsen med stången så den flög runt och störde och jag var tvungen att pausa och ta loss den...hmmm....men jag måste ändå säga att jag märker av att jag fått bättre teknik på detta moment. Yes!
Sen tre stycken femminuters amraps som vi turades om att köra:

C. 5 min amrap av:
8 PC 30kg
4 armhävningar
Mitt resultat: 6 varv + 3 power cleans = 2 pc´s färre än sist. Framför allt körde jag på i alldeles för snabbt tempo de första två varven i stället för att hitta ett bra jämnt tempo rakt igenom = blev för flåsig ganska fort.
 
vila 5min

5min amrap av:
4 marklyft 50kg
6 laterala burbees utan armhävning

Resultat: 7 varv. Exakt samma som sist! Mitt stora misstag här var att inte byta skor, jag kom på det direkt när jag gjorde burpeesarna - inte så smidigt i lyftarskor, det hade gått bättre annars tror jag.

vila 5min

5min amrap av:
5 pushpress 30kg
5 boxhopp 60cm, gå ned från lådan

Resultat: 7 varv vilket var 4 pushpressar sämre än sist. 

Jahaja. Det enda jag var bättre på i dag var "Death by clean&jerk" visade det sig. Men det var riktigt kul att ses och köra lite tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar