onsdag 15 augusti 2012

120814

Av någon anledning är jag fortfarande inte tillbaka träningsmässigt, känner inte alls att jag kan köra på topp och har ont i halsen. Försöker att ignorera det och ändå se till att gå och träna så vänder det när det vänder...

PT-timme med David. Uppvärmning med hängfrivändningar och split jerks, sedan;

A. OTM 10 min 1 hang clean + 1 split jerk 50 kg
De första varven hade jag otroligt svårt att hitta rörelsen i frivändningen. Planen var att köra från golvet men vi bytte tidigt till hängande och sedn blev de bättre och bättre. Jerkarna...utvecklingsdelarna där är många: håll upp armbågarna i hela dippen och landa i djupt utfallssteg sammanfattar det viktigaste kanske. Det hänger ihop. Eftersom kroppen tror att den ska stöta upp stången högt (i stället för att landa djupt) så vill armbågarna gå ner för att ta bättre sats.

B. 4 varv av 3 pressar + 5 frontsquats med paus i botten, 30 kg
Frontsquats med mer tyngd på framfoten än vanligt, sista varvet till och med med hälen på viktplattor. Lättare att spänna upp ryggen. Tyngre för benen.

C. Varannan minut x 3 av: 5 ring rows och 15 KB-svingar (18 kg? 20?)
De sista svingarna på sista varvet bromsade jag inte i tid och klotet tippade över. Annars bra, gillar ju att svinga...

D. 3 varv per ben av 5 armhävningar med ena benet utsträckt i luften.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar