torsdag 16 augusti 2012

Hitta rutinen

Det fanns delar som gick bättre och delar som gick sämre i dag. Detta pass har jag inte kört sedan 21 juli:

A. OTM (på minuten) i 10 minuter 3 djupa clean 42,5 kg.
Det här var delen som gick bättre. Förra gången mesade jag ner mig till 40 kg efter fem minuter men i dag höll jag i och lyckades få rätt fin teknik rakt igenom också. Tänkte framför allt på att hoppa bakåt och på att jag skulle snabbt ner i en knäböj under stången, det jag har så svårt för i synnerhet på tyngre vikter. Inga problem på denna vikt.

B. Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 1min
Glömde bort att det var hollow hold och planerade 3x3 pullups där jag skulle hoppa upp, gå ner till 90 grader och dra mig upp. Lyckades bara två per varv och körde den tredje med upphopp och 5 sek paus vid haka, näsa och panna i stället. Det var särskilt här kroppen kändes tung...

C.3min AMRAPx3

  • 4 hantelpress 12kgx2
  • 6 marklyft 60kg
  • 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Vila 3min. Resultat:
  • 2 varv+4 hantelpress+1 marklyft
  • 2 varv+4 hantelpress+5 marklyft
  • 2 varv+4 hantelpress
Inte särskilt snabbt som synes men jag ökade hantelvikten vilket sackade tempot rejält.

Känner mig tung i kroppen. Delvis beror det såklart på semesterkroppen som är lite tyngre än innan semestern. Och delvis kan det nog bero på lite sämre kontinuitet under sommaren. Jag behöver hitta träningsrutinen igen. Oh, well, jag körde igenom hela passet. Då så. Jag kör på så får det vända tids nog. Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar