fredag 3 augusti 2012

Lite nya grejer

Sista pt-timmen på semestern, nästa vecka blir det vanlig kvällstid igen. Och jobb på dagarna...
  • Push press upp till 50 kg
  • Front squats, 4x60, 1x miss 62,5, 1x62,5
  • Back squat 70 kg
Jag måste tänka på att vara snabbare ner, jag tvekar och tappar fart. Och att hålla spänningen i ryggen.

  • Pullups, var svag i dag så vi testade bara ett par stycken med assistans.
  • Hollow hold.

Bear complex= 7 ggr djup frivändning, upp på raka armar (thruster eller jerka), ner på nacken, back squat, upp på raka armar (från botten eller jerka), Om du släpper ner stången måste du börja om.
  • 1x30 kg
  • 1x35 kg
  • Nästan 1x40 kg
  • 1x40 kg
Det där med att börja om om jag släpper stången bestämde jag mig för att missa vilket betalade sig när jag släppte ner 40 kg efter bara 5 vändor....sex minuters paus och sen omstart.

  • Ringar; Hollow hold upp till inverted hang. Ny övning! Hjälp från hold upp till inverted hang men klarade iaf att balansera mig själv däruppe. Kul!
  • Suitcase deadlift 3x30 kg per arm. Också detta en ny övning. Alltså en enhandsmarklyft med stången på sidan. Som att lyfta en resväska :-)
Det blev ju en riktigt bra timme trots att jag kände mig som en vekling innan start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar