tisdag 1 maj 2012

Ryckfokus

Man kan förbereda sig bättre för en pt-timme än jag, dvs med för mycket vin och för lite sömn. Men träna skulle jag;

Först en lång stunds genomgång av ett nytt rörlighetsprogram, känns jättebra att fokusera om på det.

Sen ryck för första gången sen cykelkraschen. Det kändes oerhört mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra. Ett gäng uppvärmningsryck på 25 kg. Försökte göra pullup med gummiband (minns ej vilket men det var inte det tunnaste) men var alldeles för tung i kroppen för det. Sedan:

  • På minuten i 10 minuter, 2 ryck på 30 kg
Missade en gång då jag ryckte upp och kastade bak stången för långt så den damp i backen men överlag supernöjd. Det var ändå sex-sju veckor sen sist.  Ryckte upp vänster lillfinger på köpet.

Tre varv av amrap på 2,5 minuter;
  • 6 laterala burpees utan armhävning.
  • 6 styrkefrivändingar 30 kg (med studs)
  • Spring till "p-automaten på Norrtullsgatan" och tillbaka.
Vila 2 minuter mellan varje. Jag gjorde två varv minus löpningen på varv två varje amrap på tiden 2:28/2:16/2:18.

Avslutade med lite axeltest, armhävningsposition i ringar (nära marken) x 3 i 25/20/20 sekunder.

Känner mig enormt mycket fräschare i kroppen nu än innan detta. Bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar