tisdag 22 maj 2012

CF Nordic

I dag blev det mycket cykling. Flög till Malmö över dagen och för att hinna ta mig till träningen var jag tvungen att cykla till och från flygplatsen. Planet landade på Bromma 16:35, min pt-timme börjar 17:30 = var tvungen att toktrampa hela vägen för att hinna. Jag hann :-) och var bra uppvärmd på kuppen kan jag säga.

Ryckträning: 2 ryck på minuten i 10 minuter. Från 30-37,5 kg. Fick ordning och lugn på min ryck-hybris eftersom det inte gick lika bra i dag. Uppgiften var att försöka få till riktiga sittryck men det gick inte så bra. Bäst den sista minuten på 30 kg så jag avslutade med bra teknik tack och lov.

Tre varv av 3 handstående pushups (med ordentlig upphöjning = vi pratar om några centimeter igen) varvat med 3 pullups med assistans. Fegar ordentligt i att våga gå ner i hspu, min pedagogiska pt fick mig att sänka mig helt och ställa mig tungt på huvudet en gång och informerade mig om att detta var det värsta som kunde hända. Det var inte särskilt läskigt när jag kände efter...

5 squatclean/sittfrivändningar touch-and-go på 30-35-40-45 kg. Tänk på att ta om gumgreppet varje vändning.

5 varv av:
  • 5 squatclean 30 kg
  • 20 dubbelhopp
Tid 4:14

Cyklade hem ganska nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar