lördag 5 maj 2012

Förkylningsträning

Planen var att träna med Jenny i dag men min jobbiga förkylning har vänt åt fel håll igen så det blev lugnare egenträning i stället. Förutom att jag är täppt och hostig är jag galet hes :-/

Sats Marievik blev stället för dagens pass som inleddes med mitt nya rörlighetsschema. Det är inte sannolikt att den som läser förstår allt men så här ser det ut iaf:

  • Fotled (bägge fötter 10 reps på vänster 20 reps på höger på bägge övningarna)
    • Kl 12 och Kl 10 med knät, fot 45 grader
    • Gunga rakt fram med knä, fot 45 grader
  • Ljumskar - 20 reps bägge sidor, rakt ben ut, små rörelser, fokus på svank
  • Baklår - 15 reps per ben, rakt marklyft
  • Höftböjare - 10 reps per sida, dynamisk superstretch, skjut fram höft
  • Bröstryggsrotationer - 15 reps per sida, brett isär med händer, stå ca 50cm från vägg, rotera ut ena foten och vrid ryggen ca 90 grader
  • Framlår - 10 reps per sida, bulgarian splitsquat, skjut fram höft
  • Vrängningar- 15 reps

Sedan detta:
  • 10 min på minuten: 2 st 30 kg ryck
Jag var nöjdare med rycken i tisdags tror jag, framför allt med landningen, men det är å andra sidan svårare att känna själv än när någon tittar på. Planen var att fånga djupt (haha) men just den delen gick väl sådär. Nöjd med att alla kändes relativt lätta och att jag inte var i närheten av att missa något.

Vila 5 min
  • 10 min på minuten: 1 clean, 1 frontsquat m 4 sek paus i botten, 1 splitjerk (40 kg)
Gick helt ok, kände i slutet att det var lite jobbigt att anstränga sig men det funkade ju. Här försökte jag i dag undvika att hålla på och fixa till och korrigera greppet mellan frontsquaten och splitjerken - vill alltid att stången ska ligga så himla bra i handen men det där fixar sig ju och man stöter upp den som man ska. 

Avslutade med plankan 3x1 minut, 30 sekunders vila mellan varven.

Sådärja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar