torsdag 17 maj 2012

Nu ska flåset upp!

Träning på Liljeholmen. I dag var jag sugen på att träna. Bra att veta att jag kan lita på kroppens signaler = när jag varit dålig har jag haft en sån mental blockering på att ens ta mig till gymet att jag undrat om motivationen totalförsvunnit. Men nu när jag känner mig frisk är den känslan som bortblåst!

Först rörlighet och stångcirkel. Det blir en bra och hyfsat lång uppvärmning. Sen dags för andra varvet med detta nya pass som jag testade i lördags;

A.OTM Pushpress bakom nacken snatchgrip 42,5 kg x 2
Höjning med 5 kg sen i lördags, sänkning från tre till två reps per varv. Alla gick upp, inga missar, men fick efterpressa på ett par. Det var en bra påminnelse att inte slarva.


B. Stående hantelpress 10kgx8x3 3 sekunder ned 0 sekunder i botten vila 90sekunder.
Jag är rätt svag här, speciellt i vänsterarmen. Det där med 0 sekunder i botten funkar inte hela sista varvet. Ännu.

C.500m löpning 80%x4 Målsättning bra löpsteg utan mjölksyra, det ska kännas lätt men snabbt. Vila 3min mellan varje
Ok. Första gången med lite flås på länge. Jag är ungefär lika rädd för att springa som för roddmaskinen. Hade först tänkt att ta denna del utomhus men ville bli klar så det blev bandet. Var säkert lite för försiktig i ansträngningen men sprang iaf och det var härligt att bli ordentligt svetting igen :-)

D. 5 fällknivar vila 10s 20kg plankan 30s vila 90s x3
I dag hade jag tur och stötte på megastarka norska fitness-Susanne som hjälpte mig upp med vikten på ryggen. Det var tungt och gick bra!

Nu har den riktiga träningen börjat igen. Utan att välja bort grejer. Köra allt enligt plan liksom. Kul!

1 kommentar:

  1. Bra där. Då hoppas jag på ett pass snart. Typ första helgen i juni kanske....

    SvaraRadera