tisdag 29 maj 2012

Mentala blockeringar

I dag PT-timme. Vissa dagar är hela huvudet fullt av dåligt självförtroende - av någon anledning var det en sån dag i dag. Detta hände;

  • OHS 30 kg x 3, 40 kg x 1
Först kom jag knappt ner i knäböjen, fick köra lite ljumskstretch och då gick det bra. Den här stelheten minns jag inträffade förra gången jag sprungit en lite längre sträcka också. Måste komma ihåg att löpning kräver stretch efteråt. David rekommenderade inte längre löpning över huvud taget, bättre att köra intervaller med vila. Bland annat eftersom jag haft ont i vänsterknät i går och i dag. Får se hur jag klarar det...
30 kg inga superstora problem. 40 kg...tappade den i backen i bottenläget först. Sen lyckades jag ändå få till en - med lite svajigheter och annat löjl så kom jag upp. Fattas bara annat, jag vet ju att jag får upp 45.

  • Pullup med assistans 2 x 2
Blir så besviken när jag känner att jag inte orkar att jag mitt i pullupen slösar energi på det. Smart.

  • Knees to chest med assistans 2 x 3
Det här är en övning som ska öka styrkan i toes-to-bar-övningen. Fattar varför den behövs, kändes som att jag inte hade något alls att hålla emot eller jobba med.

  • Splitjerks 9 x 55 kg
En per minut. Planen var 10 stycken men jag missade två gånger på sista och slutade där. Här märktes min neggokänsla för dagen mest tror jag...jag vet att jag kan men får inte till explosivitet, börjar övningen bra men avslutar inte eller hur jag nu ska förklara det. Pinsamt dåliga nedtagningar. Men ok...9x55kg iaf.

3 x amrap 5 min av;
  • 4 hangpowerclean 30 kg
  • 8 airsquats
  • 16 doubleunders
vila 2 min mellan varje varv. Resultat:
  1. 4 varv, 4 cleans, 2 airsquats
  2. 4 varv, 4 cleans, 3 airsquats
  3. 4 varv, 4 cleans, 3 airsquats
Bra övning för mig i dag. Jag fick avsluta med lite självförtroende och flås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar