tisdag 15 maj 2012

PR i ryck

PT-timme med David och större motivation än på länge - ett kvitto på att jag nästan är helt fit for fight igen! För att det verkligen ska hålla körde vi lugnt beträffande flås i dag också. Men det kan vara riktigt skoj ändå visade det sig.

A. På minuten i 10 minuter: 2 ryck. Tror att fördelningen var så här:
  • 6x30 kg
  • 2x35
  • 1x37,5
  • 1x30
Det enda jag är helt säker på här är varvet på 37, 5 eftersom det var ETT REKORD!!! Mitt förra rekord på 35 kg tog jag i juni förra året. Länge sen. Jag minns hur svårt det var och hur omöjligt det kändes att gå högre. Min teknik då var katastrofal. I dag kändes 37,5 kg nästan plättlätt - bara det att jag gjorde två utan problem säger en del. Stickord för dagen: vänta in stången och fram med huvudet. Ha sen inte så bråttom upp.

B. På minuten i 5 minuter (kan ha varit längre...) splitjerks 40-45 kg. Gick inte lika klockrent. Sätt vänsterfoten lite framför höger i starten, ta sats med hela vikten på bakre häl och gå NER! Vad jag gjorde flera av gångerna var att tappa vikten på hälen vilket såklart inte ger någon särskild fart på stången. Men...bra träning och ibland gick det ju.

C1. 3x3 HSPU (hand stand push ups). Första varvet kanske en centimeter ("det räknas inte bara för att du nuddar med håret Malin"), andra och tredje varvet ca tre centimeter.Det här är för mig en helt ny övning - försökte kalla även detta för PR men det är tydligen inte rekord bara för att man gör något man inte gjort förut :-)
C2. 3x3 Pullups med assistans av David.

D. På minuten i 5 minuter: 3 front squats 40 kg
Har blivit sämre med armbågarna, lyckas inte hålla dem uppe. Mer rörlighet tack.

Hej då!

2 kommentarer: