onsdag 9 maj 2012

Tisdag på Nordic

Jag tror att jag varit förkyld fler dagar än inte hittills i år...nystartad penicillinkur ska förhoppningsvis bryta denna misär! Lugn PT-timme med lite genomgång inför nya pass var en lagom nivå för tisdagsträningen.

Uppvärmning:

Först repetition och lite korrigering av mitt rörelseprogram. Sen tillägg till uppvärmningsschemat i form av dessa  stångövningar:

5 frontsquat m paus i botten
5 hang power clean
5 over head squats
5 pressar
5 pushpressar
5 romanian deadlift
5 clean
5 split jerk

Träning:

Frivändningar, uppvärmning på 35 kg. Fokus i dag var att vända runt armbågarna så sent som möjligt. Sedan:
  • OTM (on the minute) i 10 min 3 st power clean 40 kg

Bra, har lätt att slå in stången i smalbenet eller knät men lyckades korrigera det genom att starta med stången lite längre ifrån och tänka att den ska dras snett inåt också.

  • Snatch dead lift x5x3. 
Explosivt upp, sakta ner (4 sekunder) och vänd innan du snuddar marken. Sista repsen på 50 kg så de tidigare var någonstans runt 45 tror jag. Tufft i greppet, testade med remmar och fattade beslutet att investera i såna asap.

  • Handstående
...som inte provats sedan innan cykelkraschen. Efter ett par-tre försök lyckades jag sparka upp mig och stod 20 sekunder. Nästa gång gick det bättre och jag stod också kvar 30 sekunder. Perfekt.

  • Pullup-hold
2 x: 5 sekunders paus i takhöjd, 5 sekunders paus i munhöjd och 5 sekunders paus i pannhöjd.

Känns som att jag sagt det förut men jag repeterar: jag längtar tills jag är frisk och känner mig stark igen! Nya pass blir en bra start!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar