söndag 29 april 2012

Lite blandat

Enorm träningsvärk i benen i dag. Ajajaj!! Men träningsvärk är väl bra värk ändå? En värk som inte är så bra är att jag sen i går har smärta på högersidan från höften till knät. Det kom efter träningen (och efter en 1,5 timmes promenad) i går. Jag tror att det framför allt beror på avsaknaden av ordentlig rörlighetsträning efter att jag slog i axeln.

Kämpade mig ändå cyklandes till Spårvagnshallarna för ett pass. Hade kompis med mig som inte brukar träna CrossFit så det blev, tillsammans med träningsvärken, min ursäkt att skala ner planerna lite.

Först körde vi teknikträning på frivändningar en bra stund. Bara 30-kilos. Och lite kb-svingar.

Sedan en del av passet jag körde i onsdags:

A1.Marklyft Jobba upp en tung och fin trea. 80 kg/85 kg/85x1 kg
A2.3 boxhopp 60cm efter varje set. 
Vila 1-3 min till A1 beroende på hur tung vikt du har kommit upp till.
 
Ryggen vek sig nästan första 85:an så det blev ingen ökning i dag heller..skulle nog skippat den och gått på högre vikt direkt i stället antar jag.

B.Enbens marklyft 8/8x3 vila 30s mellan benen.   
Jag skippade detta framför allt pga högerbenet.

C. AMRAP 12 min: 10 m utfallsteg 16kgx2 20 m farmers walk 8x10m shuttlerun.
Resultat: 10 varv + 5 m utfallssteg. Fick rejält ont i högersidan här, kanske var det inte så smart att köra vidare.

D1.AMSAP hollow rock 48/44/36
D2.Vanliga rygglyft 3x10

Lite hopprepande fick jag in också. Var inställd på att köra en mini flight simulator men efter att ha fastnat några gånger på 25 la jag ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar