lördag 28 april 2012

Lördagsrapport

Vaknade lite täppt med små känningar i halsen, förkylningen biter sig fast i det längsta. Men men, jag tog mig till Sats Liljeholmen. Nästan tomt, sannolikt pga vädret.

Körde det pass som senast kördes på Tule 10 april;

A1.1 push press + 3 front squat ned i botten stanna 5sek i botten, 40kg x 3
A2.Direkt följt av 3 boxhopp 60 cm med nedkliv. 
Vila 2 min till A1.
 
Nästan tomt på gymet...förutom vid stängerna då. Fick kompromissa och köra från golvet = frivända upp stången. Bra, då blev det lite extra träning :-) Fina pushpressar tror jag. Mycket svårt att hålla armbågarna uppe i botten på frontsquaten - speciellt den vänstra. Bäst gick boxhoppen, det kändes som att jag flög upp på lådan.

B.Bulgarian split squat 8/8 x 3 med 10 kiloshantlar. Vila 30 s mellan varje ben.

Ganska nöjd. Stabil!

C. 5RFT av: 15 thrusters 20kg, 20 utfallshopp, 10 burpees utan armhävning, 40 doubleunders

Tid 17:45. Inte bra, över en halv minut sämre än sist. Men jag är som sagt inte helt fräsch i kroppen och bestämde mig för att lyssna på det så jag tokpressade mig verkligen inte utan bestämde mig för att vara nöjd med att jag körde igenom allt. Och att jag iaf ett av varven gjorde hela 31 dubbelhopp i rad.

D1.Hollowrock AMSAP x 3   46/35/35
Vila 30s
D2. Kobran 3x8
Vila 30s
 
Första varvet hollow rock kände jag mig stark men det gick snabbt över som synes.
 
Nehej - nu går vi ut i solen va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar