måndag 2 april 2012

Gårdagens pass

Efter en helg på annan ort i fullständig dekadens med vin, pizza, mängder av socker i olika former och för lite sömn var jag förberedd till tänderna för att testa det första av mina axelspecialpass:

  • A1.Frontsquat med ned i botten stanna 2 sek i botten, upp till parallellt stan 2 sek ned i botten, explosivt upp.  35kgx3x3
  • A2.Direkt följt av 3 boxhopp 60cm med nedkliv. Vila 2min till A1.
Det gick rätt bra. Svårt att inte ta i med vänsterarmen när jag tog sats för hoppen så just den rörelsen var lite jobbig. 

  • B.Bulgarian splitsquat 8/8x3 vila 30s mellan varje ben. Använd ca 10kgx2 hantlar
Otroligt vilken dålig balans jag har. Plus att jag, när jag inte fokuserar, försöker kompensera med bakre foten i stället för att verkligen ha tyngden på främre hälen.

  • C. 5RFT av: 16 gobletsquats 16kg, 20 utfallshopp, 10 burpees utan armhävning, 40 doubleunders.
Det här gick inte fort. Vilken tur att jag hade glömt klockan, var dessutom så förvirrad att jag inte ens tänkte på att jag glömt den och faktiskt skulle tagit tid förräns efter 1,5 varv. Tror och hoppas att mycket handlade om hur helgens leverne inverkat på prestationen. Vad gäller gobletsquats var det inget vidare för axeln, gjorde ont och körde utan kb de sista tre varven...

  • D1.Hollowrock AMSAPx3
  • Vila 30s
  • D2. Kobran 3x8
  • Vila 30s


1 kommentar:

  1. Lägg av körde du en Bulgarian splitsquat! F-n vad tufft. Har alltid undrat hur man gör en sådan?

    SvaraRadera