söndag 15 april 2012

Testar gruppträning

I dag hade jag anmält mig till provapåpass på CrossFit Solid, var lite sugen på att testa träning i grupp.

Efter en uppvärmning med bear crawls och annat var det dags för en kort wod som inte precis var vad jag hade önskat mig eftersom den innehöll både armhävningar och svingar, något jag inte testat sedan cykelvurpan. Men jag bestämde mig för att köra, om än lite försiktigt.

Amrap 10 min av;
  • 5 armhävningar
  • 10 svingar 16 kg
  • 15 air squats

Resultat 7 varv och 4 armhävningar. Definitivt begränsad av armhävningarna, tog det försiktigt men det gick! Jag känner mig  nöjd med dagens test som visade sig vara provapå på fler sätt än ett! Provapå gruppträning och provapå axelträning :-)

Och min gruppträningsvän var nöjdare än nöjdast då han på sitt första riktiga cf-pass "vann" med 10 varv! Heja!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att det kändes bra. Är Solid ngt för framtiden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm...bra fråga. Jag är nog osäker på om jag är intresserad av gruppträning över huvud taget faktiskt. Tror att jag är sämre på att fokusera då trots att det kanske borde vara tvärtom!

      Radera