tisdag 3 april 2012

Armar uppåt sträck - check!

Träning på CrossFit Nordic med David:

Uppvärmning med rephopp, startade mini flight simulator men stressade snabbt upp mig vid 20-varvet och lade ner efter en stund.

Ett av dagens test var - skulle det gå att träna med lite vikter ovanför huvudet? Pressar gjorde ont. Push press? Jodå, inte omöjligt. Provade några push press bakom nacken och over head squats med bara stången, det kändes bra! Så vi körde på lite mer men utan tunga vikter:

  • 4x3 OHS 30 kg
Jättebra att jag kunde träna på detta. Vilan har gjort att jag tappat en del rörlighet i min redan orörliga kropp. David undrar varför jag inte tränar rörlighet åtminstone 20 minuter varje dag när jag prioriterar träningen så mycket och rörligheten hindrar mig. Jag kan inte svara.

  • 3x3 split jerk 40 kg
  • 3x3 pullup m grönt band
Split jerk: 40 kg kändes som 50, jag inbillar mig att axeln ska säga ifrån. Inte helt bra på att landa tillräckligt djupt men framför var det riktigt svårt med nedtagningarna, kände mig livrädd iom axeln. Slängde där och då ur mig kommentaren att jag helt plötsligt glömt bort hur man gör det men blev snabbt påmind om att jag aldrig gjort bra nedtagningar. Tack coach.
Pullups: lite känningar men kunde ändå köra ganska obehindrat. Testade med omvänt grepp också men det gick inte.

  • Testade att svinga kettlebell, funkade inte i bottenläget.
  • Testade att ro, ingen skarp smärta men kändes en del i axeln.

Avslutade med 50/40/30/20/10 DU varvat med 5/10/15/20/25 thrusters 20 kg. Tid 9:03
Tokflåsigt med thrusters, fick igång fina blåsbälgsljud. "Skönt att jobba lite med lungorna va?" frågade David. Och sådär i efterhand håller man ju med!

Skoj att axeln går åt rätt håll. Att det var så många övningar i dag där jag kunde ta upp vikter ovanför huvudet var ett positivt besked. Det kommer en dag när jag är återställd. Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar