torsdag 29 mars 2012

Inte helt uträknad ändå

Tänk att man kan få sån galen träningsvärk av att ha vilat i 11 dagar...efter benpasset i måndags har jag knappt kunnat gå, benen har nästan vikt sig under mig. Men i dag börjar det vända. På fler sätt än så dessutom = det var äntligen dags för en timme med David för att se vad jag kan åstadkomma i träningsväg. Timmen innehöll mycket därför mycket test av olika övningar - och det var bättre än väntat:

  • Frontsquats - vilan har givit ännu sämre rörlighet. Axeln inget hinder så här funkar det bra.
  • Backsquats - lite hindrad, testade därför några med enhandsgrepp. Svajigt!
  • Marklyft? Gjorde ont. Försökte med snatch grip, det gjorde också ont. Med - med omvänt grepp på vänster så gick det utmärkt! Yes! Körde marklyft i dag ända upp till 90 kg utan något som helst problem med smärta :-)
  • GHD situps - inga problem rörlighetsmässigt, för att få mer motstånd fäste vi ett gummiband i en tung kettlebell på golvet och la det framför axlarna. Bra träning...
  • Hollow rock-position med lyft av ben och huvud som komplement till plankan. Perfekt.
  • Enbensmarklyft utan stöd, lyft det andra benet bakåt/uppåt. Bra för min usla balans.
  • Bulgarian split squat - samma som ovan, dvs bra för balansen! Lägg upp/bak foten på en bänk el dyl och gå ner i backen med det knät, tyngden på främre hälen.
  • Kan jag hoppa rep? Jajamensan! Kan jag stå i armhävningsposition? Japp.
    • Så avslutningen blev 30/20/10 av dubbelhopp varvat med 15/10/5 av burpees utan armhävning med försiktigare start än att kasta sig ner. Det gick fint. Missade bara en gång på hoppen vid andra varvet som blev 5/15. Minns inte tiden dock....2:45 kanske?
Nu ser jag fram emot nya specialkonstruerade pass...längtar tillbaka till träningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar