måndag 5 mars 2012

Ett litet PR

För ovanlighetens skull en pt-timme en måndag. En bra sån dessutom:

  • OHS - over head squats. Tycker att det känns läskigt som vanligt. En onödig grej jag fick sluta med var att korrigera positionen innan squaten efter att jag jerkat upp stången i stället för innan. Onödig balansövning. Dagens kodord: stången och rumpan bakåt. Nämen? Var det inte ett rekord! Där satt ju 45 kg :-) tjo!
  • Varvade med toes-to-bar-träning. Eftersom det inte riktigt går att träna det bra på Liljeholmen behöver jag träna mer på det här...mitt track record liknar pullups = har klarat en en gång. Och det var inte i dag. 

Några marklyft upp till två st på 90 kg. De kändes supertunga. När jag totaldissade mig själv för det påminde David mig om att jag klarat 95 kg en gång så det kanske inte var varken särskilt konstigt eller särskilt dåligt.

Sen fortsatte vi att låtsas att jag kvalar till Games med att göra en variant av andra passet. Men i stället för ryck så var detta min utmaning;

På 10 minuter;
  • 20 kg squat clean thrusters x 30
  • 30 kg av samma x 30
  • 40 kg av samma x så långt du hinner
Totalt 63 stycken, hann med andra ord med tre stycken på 40 kg. Det var kul.

Sen, på tid, 5 varv av;
  • 5 armhävningar
  • 10 fällknivar
Tid 5:03. Ruskigt jobbigt i magen.

Nu har jag, efter vad som känns som en rätt lång motivationsdip, haft både bra och kul träningar i en hel vecka - keep´em coming :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar