måndag 19 mars 2012

KraschMalle

Jahapp. Efter att ha vurpat med cykeln i torsdags är jag inne i ett ofrivilligt träningsuppehåll!

Jag flög av och kraschlandade på huvud och vänster axel. Huvudet klarade sig pga hjälmen men med axeln är det värre - jag kan knappt lyfta armen. Att använda den till något mer ansträngande som till exempel träning är helt uteslutet. Tur i oturen är att det iaf inte var någon fraktur...men just nu är tur ändå inte det ord som ligger top of mind.

Nu har jag inte tränat sen i onsdags och det känns som en eeevighet. Hoppas i mitt stilla sinne att jag håller på och vilar mig stark :-) hoppas...hoppas...hoppas...

12 kommentarer:

  1. Bra att du är en CrossFitare...en sådan viker ju inte ner sig för en cykelkrasch. Tur iaf att du hade hjälm. Blir väl ofrivillig mental träning nu, eller?

    Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofrivillig var ordet! Kämpar på...

      Radera
  2. Åh nej Malin! Jag som precis skulle kolla när det är dags för oss. Vad säger gurun?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gurun har såklart mailat mig ett gäng enarmsövningar :-) måste dock avvakta ett par dagar till tyvärr, är alldeles för begränsad än så länge.
      Vi kan väl höras nästa vecka och se hur det ser ut? Du får köra för två så länge!!

      Radera
  3. Aer saa glad att du fick min cykelhjaelm. Hoppas axeln blir baettre snart. Kram fraan syster T i Seattle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Nu är den förbrukad, tack för hjälpen :-) kram!

      Radera
  4. Vet hur det känns efter en cykelvurpa. Och med ofrivilligt träningsuppehåll. Krya på dig snabbt! Jag tar stafettpinnen tillfälligt och provar på crossfit i morgon förresten... huvva! /kusin Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh - jag kan tänka mig att du gillar det, ska bli spännande att höra! Ofrivilligt träningsuppehåll är hemskt...kommer ihåg din cykelvurpa. Känns hoppingivande att veta att du är tillbaka :-)

      Radera
  5. Heja Malin, du är bäst:)
    /M

    SvaraRadera
  6. Och så är du faktiskt ganska snygg :)

    E

    SvaraRadera