måndag 26 mars 2012

Tränat lite

Nu har rörligheten för vänsteraxeln blivit helt ok men det går inte att belasta armen. Eftersom jag passade på att åka på en förkylning när jag ändå inte kunde träna har jag lyckats vila i över en vecka. I dag fick jag vara lite kreativ och köra något som inte belastar armarna.

Körde först en gammal cirkel från i somras;

5 varv av:
  • 5 front squats 40 kg
  • 5 back squats 40 kg
  • 20 utfallshopp
vila 3 minuter mellan varje varv

Kändes som att benen inte jobbat på evigheter, skönt att jobba lite men det var tufft med axeln - inte helt skönt att lägga stången på och svårast var det att köra back squatsen.

Sen hade jag tänkt att köra lite på GHD-maskinen men den satt inte riktigt ihop och ingen lyckades åtgärda det så jag avslutade med 100 situps och rygglyft på matta...

Hoppas det blir snabbare än snabbt bättre i axeln så man kan få till lite roligare träning men det var skönt att bryta vilan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar