lördag 3 mars 2012

Nytt pass och nytt ställe

I dag testade jag och Jenny Sats nya ställe på Spårvagnshallarna. Med huvudvärk sedan ett dygn tillbaka kände jag mig halvladdad men det hjälpte faktiskt att ignorera det och tio minuter in i passet var den borta! Återigen hade vår gemensamma pt David hjälpt oss med ett specialpass för dagen;

A.Övning på pullups

Körde 3x3 med start från häng, hoppa upp med lite sats och gå sakta ner.

B.Hang snatch teknik 25kgx3x2 30kgx3x2
I dag nöjd med att jag inte tvekade - jämförelsevis bra fokus och snabb under stången. Som vi sa till varandra - 30 kg är ju inte tungt, det är bara för att det är ryck man börjar fega.

C.Splitjerk max för dagen 65kg mål minst 62,5kg
Gick fint upp till 55 kg. Sen tre missar på 60...det var sååå nära, hade jag landat lite djupare hade den ju suttit. I stället gjorde jag ngt med ryggen där som fortfarande känns i vänster länd. Går nog över snart iaf.

80% av dagens max 2x2
Avslutade med bra två varv på 50 kg.

D.På tid:
  • 75 thrusters 20kg
  • 75svingar 16kg
  • 75 burpees
Repsen mellan övningarna kunde delas upp hur som helst bara alla avverkas totalt.

Jag trodde att det skulle vara värst med thrusters men det var burpeesarna som tog knäcken av mig! Kände mig jättetung redan första svängen och hade oerhört svårt med dem i dag. Och den fina burpee-skorpan på vänster knä som jag lyckades skaffa mig i tisdags kördes såklart upp. Delade upp med varv om 10 och hamnade på 17:20. Det känns som jättelång tid nu när jag måste skriva ner det :-( 

E.30s arbete 30 s vila x5 av max antal doubleunders
Resultat: 19/39/45/29/40 Absolut nöjdast med varv tre som var 45 obrutna.

Nästan två timmar var vi där. Bra ställe och kul träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar