tisdag 13 mars 2012

Jerks, hopp och ryck

PT-timme på Nordic:
  • Split jerk upp till 55 kg. Missade pr-försök på 62,5 kg. Vågade inte riktigt försöka....avslutade med två på 50.
  • Varvade med pullups med smalaste bandet, en i taget x 4. Halvstark.

"Nu vet vi att du kan hoppa rep när det är lugn och ro, nu ska vi se om du kan hoppa när du är trött" sa David och introducerade en variant av Gameskval 2011:1:
  • Amrap 10 min av 30 DU´s/15 styrkeryck 25 kg
Resultat 3 varv och 30 dubbelhopp.

Slutsatsen är att jag inte kan hoppa när jag är trött. Första varvet gick riktigt bra, sen fastnade jag och fick ta en massa singlar. Men jag är faktiskt ganska nöjd med rycken!

Avslutade med två varv av 5 fällknivar + 30 sekunder viktad planka 20 kg. Vila 30 sekunder mellan varven. Magen började dippa ordentligt de sista sekunderna. Schysst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar