söndag 11 mars 2012

Söndag

Började passet med nytt självförtroende gällande rephoppning efter mitt nya rekord på mini flight simulator. Fastnade på nedvägen vid 15 och kom inte längre. Så var det med det.

Dagens pass kördes sist 19 februari:

A1. Pullup med assistans 3x3 (hjälp så mycket med benen som krävs, helst inget alls i början av rörelsen, mer i slutet)
Vila 2 min
A2. 3 dips x3 Så många som möjligt varje set utan assistans.
Vila 2 min
 
Pullup-träningen ok men alla med hjälp. Fick till två riktiga dips per varv.
 
B. Pendlay Rows 5/5/5 30 kg 
 
Kändes bra, har mer koll på tekniken nu tror jag.
 
C. AMRAP 3 min x 3 (3 powerclean 40 kg/6 laterala burpees) vila 3 min mellan varje varv.
  • Varv 1; 3 varv + 3 frivändningar + 4 burpees
  • Varv 2; 3 varv + 3 vändningar + 2 burpees 
  • Varv 3; 3 varv + 3 frivändningar och 1 burpee
Totalt lite bättre än sist...typ 5 burpees bättre. Men galet mycket snyggare frivändningar än senast.

D. Höga benupplyftningar (TTB) 3x5, vila 2 min mellan varje, lyft fötterna så högt du kan varvat med skuldersänkningar 3 set om 5.
 
Sen en långpromenad i solen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar