torsdag 26 januari 2012

Repstege

Men oj vilken träningsvärk jag har efter i tisdags!! Jag kom knappt ur bussen i morse och har stapplat runt på jobbet som en gamling hela dagen. Framsida lår värst men även armarna rätt rökta.

Dagens framgång; Under uppvärmningen sätter jag min första mini flight simulator (dubbelhopp 5-10-15-20-25-20-15-10-5) på 3:54! Tiden inte fantastisk men att jag fixade hela stegen i stället för att fastna mitt i känns super! 

Passet jag sen skulle köra i dag var det jag testade till viss del för första gången den 15 januari:

A. Bygg upp en tung 2 frivändning + 1 splitjerk, 85% av detsamma x 3

Smärtsamt för låren. Jag har lyckats slarva bort mitt magnesium i veckan - måste fixa nytt. Men den här gången gjorde jag ordentliga sittvändningar iaf. Maxade upp i 50 kg men körde slutvarven på 40 i stället för 42,5 då jag inte hittade rätt vikter. Lätt beslut i dag...

B1. Bygg upp 3RM Frontsquat, sen 80% 3x3 doubledip frontsquats

Samma vikt som sist = 50 kg topp och sedan 40 på dubbeldipparna. 

B2. Stå på händer 20 sekunder x 3

Det gick inte alls i dag, tror att det var mina rökta armar som ligger bakom det - den gång jag lyckades kicka upp vek jag armarna och landade på huvudet. Den här träningsvärkiga kroppen var inte särskilt stabil...dagens första bottennapp.

C. 300 m rodd under 1:45min + 10 obrutna push press 30 kg, vila 2 min x 4

Rodd = min skräck. Det tog sån tid att jobba upp något flås på rodd och att börja om från början känns riktigt tungt. Jag fixade 1:44:5 det första varvet och det var det. Varv två 1:50. Varv tre höll jag på att dö - 1:53. Jag har tappat såå mycket plus att ben och armar värkte hela tiden...Jag erkänner: jag vek ner mig och tog tre varv i stället för fyra. Dagens andra bottennapp.

D. Enbens marklyft 2x10 30 kg

Tur att CrossFit innehåller så många delar att man alltid kan hitta något som går bra även om annat går bakåt. I dag hoppade jag rep bättre än jag gjort tidigare. Rodden kommer sen...

2 kommentarer:

  1. Oj fick du så mycket träningsvärk efter senast? Kanske var det som krävdes för att fixa Mini-FS? :)

    Gjorde du 2 frivändningar+1 jerk på 50kg? Isf är det ju jätte bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit smärtsamma dagar David! I dag börjar det ge med sig, ska ta hand om det genom att träna i kväll igen tänkte jag.
      Hmmm, det verkar som att jag ska vara nöjdare än jag var alltså?!? Kul!! Tack Coach :-)

      Radera