fredag 20 januari 2012

Helt pass

Först uppvärmning, rörlighet, hängrycksvarianter mm.

Mini flight simulator med nya repet, maxtid 5 min.
Mycket bättre i dag med skor :-) som en klocka upp till 20! Sen stannade jag på 19 och 20 några varv och kom inte längre - men jag känner mig inspirerad att fortsätta detta som inledning/uppvärmning på mina pass.

Nytt pass nr 2!

A. Snatch balance + 3 over head squats x 3 ca 25-30 kg
Första varvet på 25, andra två på 30. Jättesvårt att inte fega, mina "djupa" fångningar har en del att önska...positivt i dag att högeraxeln kändes bättre än på flera dagar.

B. Hangsnatch 2x3 ca 30 kg
Lite samma som ovan. Det här är så bra att träna på, måste ta mig ur fegträsket.

C1. Knäböjshopp 5x3 30 kg
C2. Stå på händer 20 sekunder x3
Explosiva hopp var det. Kändes ganska bra men varje varv var de sista två ganska stumma. Handstående var superstabilt i dag.

D. Tabatalöpning 12 graders lutning
Första gången jag skulle känna på lite flås sedan 20 december! Över fyra veckor. Nu har hostan nästan helt gått över, bara en hes stämma kvar. Tog detta som ett trappsteg och mesade med 10 graders lutning men är nöjd att vara igång lite. Sitter och pyttehostar nu men ser inget hinder att köra full fart hädanefter. Och nu är det slut på att välja bort delar i passen.

Därför har jag i morgon en spännande ny cirkel med bl a marklyft att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar