tisdag 24 januari 2012

PullupMalle

PT-timme med David;

Frontsquats upp till 60 kg. Jag behöver verkligen tänka på att spänna ryggen när jag går ner i böjen, det märks supermycket på tyngre vikt = jag tippar framåt och får problem att styra upp mig. Även om jag stått stilla här länge länge vad beträffar vikten är det stor skillnad i rörlighet. Nu får jag höra att jag inte behöver gå så djupt - det hände aldrig förut.

Mellan frontsquatsen först några pullup med ganska tjockt gummiband. Sen tog vi bort bandet helt. Och vad händer? Jag sätter min första pullup!!! Så extremt lycklig över denna milstolpe!! Efter alla problem med armbåge och axel, kroppen tidvis alldeles proppfull med omöjlighetskänslor, sen träning, träning och träning - så kan jag faktiskt :-)

Ryckteknik - hängryck och Snatch balance upp till 30 kg. Svårt att lita på mig själv och att gå ner snabbt. Tvekar och då missar jag. Men det känns bra att fokusera mycket på detta nu en period - ingår i alla uppvärmningar när jag kör själv också.

Avslutande cirkel 21-15-9 av 30 kg sittvändningar / armhävningar
Tid 11:43. Mittenvarvet med vändningar fick jag verkligen andningsbryt en stund. Armhävningarna sackade tiden mest såklart.

Nu kör vi.

5 kommentarer:

  1. Grattis! Bjuder på Paleotårta för att fira. Hmmmm, är det någon som vet hur man gör en sådan? Hursomhelst Grattis!

    SvaraRadera
  2. Så jävla bra! Inget hopp när du kör själv nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes coach! Skönt trött i hela kroppen i dag :-)

      Radera
  3. Tufft och målmedvetet att vila dig i form för pullupen. Formtoppa liksom. Jävligt beräknande. Äkta Crossfit.

    SvaraRadera