söndag 15 januari 2012

Nästan igång


Då kör vi igång med nya passen! Nästan allt = hosta gör att jag skippade rodd-delen i dag. Kommer igen med flås första nästa vecka...

Pass 1:

A Bygg upp en tung  2 frivändning+ 1 splitjerk, 85% av det sammax3

Här insåg jag först efteråt att jag körde styrkevändningar i stället. Otroligt irriterande och slarvigt. Var ganska dålig på att vänta in stången som vanligt och slog dessutom i den i vänsterknät några gånger. Vid 50 kg tog det stopp. Avslutade då med 3 varv på 42,5.

B1. Bygg upp 3RM Frontsquat sen 80% 3x3 doubledip frontsquats

Kom upp i 50 kg i dag men tror att jag nog bör komma högre...dubbeldipparna på 40 kg kändes oväntat lätta.

B2. Stå på händer 20sekunderx3

Kan inte riktigt släppa blockeringen ibland = varv två kom jag helt enkelt inte upp. Varv tre inga problem.

C. 300m rodd under 1:45min+10 ub pushpress 30kg vila 2min x4

D. Enbens marklyft 2x10 30kg

Ok, jag är inte helt nöjd med dagens träning men från och med nästa vecka är det 100% som gäller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar