torsdag 12 januari 2012

Påbörjar återtåg

Egentligen var det ju i tisdags jag skulle ha börjat träna men då åkte jag på en brakförkylning i stället (vilket hån) så det blev längre vila ändå. I dag inget halsont - visserligen toktäppt och hör lite illa men kunde inte låta bli att köra ett flåsfritt kännapåpass med David.

  • Ryck upp till 30 kg. Lyckades hyfsat i dag med att fånga djupt till och med. Det här kändes helt ok.
  • Frivändningar med stöt upp till 45 kg. Avslutade med tre omgångar med "fånga djupt" och efterföljande split jerk. Lite dålig på att vänta in stången men annars rätt nöjd.
  • Pullupträning, tunnaste bandet inga problem. Testade utan och fick bekräftat att jag h a r blivit starkare, förut kunde jag inte röra mig alls från bottenläget. Nu kommer jag upp en bit innan det tar stopp. 
  • Toes to bar. Det visar sig att jag har tränat med fel grepp. Nu, i dag, med rätt grepp var jag nästan uppe! Blev riktigt förvånad - saknades kanske en decimeter. Perfekt.
  • Avslutade med lite dubbelhopp. Gick sådär. Men nu har jag köpt ett eget så från och med nästa vecka kommer jag att träna rephoppning vid varje uppvärmning = det kan bara bli bättre.

Med tanke på omständigheterna (över tre veckors vila och förkylning) var dagens träning över förväntan. Det känns otroligt skönt att vara på väg tillbaka igen!

2 kommentarer:

  1. Bravo CrossFitMalle! Spännande att tre veckors vila och förkylning gjort dig starkare i pullupsen.

    SvaraRadera
  2. :-) ja, jag kanske ska vila mer när jag tänker efter? Men sen har jag ju faktiskt skräpat runt på gymet några gånger ändå dessa veckor och tränat precis bara armarna så det vore kanske lite pinsamt annars...

    SvaraRadera