lördag 21 januari 2012

Lördagsträning

Mini flight simulator, maxtid 5 min.
Jag tror att jag inbillade mig för mycket efter i går, fastnade igen efter 20...kom visserligen dit några gånger sn men aldrig högre än 21. Noterade att jag vevar mest med höger, ibland nästan bara. Lite skön träningsvärk i vaderna men vänsterhälen verkar inte bry sig alls.

Nytt pass nr 4;

A. Frivändning 75% av max, 3x3
42,5 kg. Här är jag nöjd! Det enda jag har att klaga på är att jag i de sista tippade framåt liiite, hade nog tappat en tyngre vikt där, men bra och djupa vändningar. 

B. Explosiva marklyft till knä 2x3 ca 70-80 kg, snabbt med rak rygg.
75 kg i dag. Lätt att få upp vikten. Svårt med explosiviteten. Men det var första gången med denna övning...

C. Amrap 15 min av:
  • 5 marklyft med studs 60 kg
  • 10 utfallssteg med hantlar 10 kgx2
  • 5 handrelease pushups
Resultat 10 varv + fem marklyft. Kommer såklart att bli mycket bättre här, i dag körde jag 1,5 minuts startintervall. Öm och ovan i greppet. Lätt att glömma att spänna kroppen i armhävningarna.

Bra träning i dag. Otroligt skönt att äntligen anstränga sig lite!

2 kommentarer:

  1. Kul att du äntligen kan ta i och gå för fullt. Du verkar vara en riktig crossfitare. Tuff och målmedveten alltså. :-)

    SvaraRadera
  2. :-) ja, jag vet inte jag, behöver nog några pass till innan jag känner mig på banan igen. Har iaf sjuuuk träningsvärk just nu. Det är bra.

    SvaraRadera