onsdag 18 januari 2012

Även barfotaskor är skor

Kommer att köra igång flås först senare i veckan...får se hur länge jag kan hålla mig, det är så tråkigt och jag längtar efter att känna mig genomtränad igen!!

Dagens träning då:

Full av inspiration kommer jag in på gymet med mitt nya hopprep - och upptäcker att jag glömt skorna. Ok. Börjar hoppa ändå. Ingen studs alls, saknar mina skor. Sträcker vaden efter mindre än två minuter.  Lägger ner och går vidare.

Sen skulle jag naturligtvis valt ett annat pass eftersom de flesta delarna här ingick i gårdagens pass. Men jag kan tydligen inte tänka själv - fixerad vid att hålla fast ordningsföljden blev det pass nr 2 i dag:

A1. Pullup med assistans 3x3 (hjälp så mycket med benen som krävs, helst inget alls i början av rörelsen, mer i slutet)
Vila 2 min
A2. 3 dips x3 Så många som möjligt varje set utan assistans.
Vila 2 min

Hade inte tillgång till tillräckligt hög låda för pullupsen så jag fick hoppa upp mig i stället när det tog stopp, inte riktigt lika bra. Dipsen funkade bara en riktig varje varv - misstänker att gårdagens träning är boven.

B. Pendlay Rows 5/5/5 30 kg

Det var så himla längesen vi gick igenom dessa så jag kom ju inte ihåg vad det var. Gick inte tillräckligt djupt alls men nu har jag tittat på lite filmer och fräschat upp minnet till nästa vecka...

C. AMRAP 3 min x 3 (3 powerclean 40 kg/6 laterala burpees) vila 3 min mellan varje varv

D. Höga benupplyftningar (TTB) 3x5, vila 2 min mellan varje, lyft fötterna så högt du kan varvat med skuldersänkningar 3 set om 5

Nu när jag kan göra toes to bar (eller, alltså, jag har gjort en (1) en (1) gång) så borde jag kunna det igen, dock inte i dag. Det känns som att utrymmet inte räcker till, vet inte om det är inbillning (förmodligen) men man hänger väldigt nära väggen. 

Bestämt mig för att vila i morgon och köra fre-lö-sön i stället för ursprungsplanen to-lö-sön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar