måndag 13 mars 2017

Ryck-timme

En pt-timme med ryckfokus.

Det viktigaste (tror jag): ta i från framfoten. Känna mig stark i framfoten från startpositionen och fortsätta med tyngden på framfoten. Inte hoppa, "hoppet" ska komma iom att jag drar uppåt/bakåt med armarna. Och ha en lägre startposition med knäna mer över stången.

Inte tillräckligt bra teknik för att göra tunga ryck. Men jag fick upp en på 38 kg och med tanke på min ryckhistorik de senaste månaderna/åren är jag ändå nöjd med det. Det skulle vara en tvåa men det klarade jag inte. Jag blev så förvånad över att den kom upp första gången så mitt fokus var inte så bra. Nå. Avslutade med treor på 25 kg igen.

Sista: splitjerks med snatchgrip bakom nacken och paus i landningen. Fyra varv av treor. Först på 35 kg, sen på 40 (eller 38?) men sista på 35 igen för att jag fick lite ont i vänsterarmen när jag slarvade till det och inte var med stången i rörelsen. Fick köra några pushpress från samma position för att träna mig på att följa med stången.

Timmen gick så fort. Och så här i efterhand var det väldigt mycket att tänka på ju.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar