tisdag 21 mars 2017

Dålig rygg

För mycket kartonger att packa upp i helgen så det blev inget gym.

I går David-träning, först ryck (ta i från framfoten, stå kvar, ta i bakåt och uppåt med armarna). Sen push press och split jerks från bockar, avslutade det med 1+2 på 51 kg (3 varv kanske?). Sist hänga i räcke och nypa ihop skulderbladen. Min rygg känns väldigt trött och ansträngd, kändes i rycken och i efter räckhänget. Så jag fick hjälp att skala ner veckans pass.

I dag;

A.) Snatch warm up:
4 sets 
  • -5 Muscle snatches 
  • -5 Overhead squat 
  • -5 Snatch push press  

*Start with an empty barbell and increase weight if you feel comfortable with the movments.
 Fast jag körde alla på 15 kg och grunda OHS. Eller sista varvet var på 20 kg förresten.
B.) 3 snatches EMOM for 10min
Körde alla på 25 kg, teknikträning. Skulle gjort alla varv från häng men varvade från marken också för att spara armbågen. Tog det mycket försiktigt tycker jag.
C.) EMOM for 16min
  • Odd minutes: 15/12 kcal row (Scaled 12/10kcal) 
  • Even minutes: 8 Burpees (Scaled 5 burpees)    

Den här kändes skön och lagom jobbig. 12 kalorier och 8 burpees.
Men. Nu är ryggen inte alls bra. Får lite flashbacks från förr. Ska jag skippa marklyften på torsdag helt eller kanske är det bra att köra men inte så tunga?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar