tisdag 7 mars 2017

Kul rakt igenom

Ja, vad det gick bra i dag!! Har tänkt på power cleans hela dagen i dag, både innan, under och efter passet. Och även gjort en massa power cleans i praktiken:

A.) Power clean + hang power clean EMOM for 15 minutes
  • 0-3 min 2+2 reps   
  • Increase weight
  • 3-6 min 2+2 reps
  • Increase weight
  • 6-9 min 2+2 reps
  • Increase weight
  • 9-12 min 2+2 reps
  • Increase weight
  • 12-15 min 1+1 reps
Det är tredje veckan i rad jag kör exakt det här passet. Jag skippar hänget och kör bara från golv = fyra per varv utom sista tre minutrarna där det är två per varv. För två veckor sedan gick jag från 30-50 med 5 kg upp varje ökning, förra veckan 32,5-52,5 och i dag 35-55. Och i dag var det absolut lättaste och bästa av de tre passen, så nöjd! Förutom andra vändningen på 55 kg som jag fick fånga i botten (där jag nästan fastnade) var alla schyssta. Framför allt kändes alla relativt lätta vilket jag tar som kvittot på att jag gjorde rätt.

C.) For time:
Work in pairs of two
10 Power cleans – 10 Lateral burpees
8 Power cleans – 8 Lateral Burpees
6 Power cleans – 6 Lateral Burpees
4 Power cleans – 4 Lateral Burpees
2 Power cleans – 2 Lateral Burpees

En i taget kör = person 1kör 10 pc/10 laterala, person 2 samma osv. Här är jag nöjd över att jag, för ovanlighetens skull bara körde utan en tillstymmelse till paus. Förmodligen för att Elsa som jag körde med var så tokigt snabb att jag inte kunde med att sacka ner oss :-) tror att vi fick typ 6:11 eller nåt liknande.

Första passet på länge som kändes rakt igenom bra och kul utan någon som helst skalning! Ja, förutom att jag bytte häng till golv då...äh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar