torsdag 24 oktober 2013

Return of the PullupMalle

Förkylningen sitter i fast på ett löjligt sätt gm att jag känner mig tung och seg, har lätt ont i halsen plus att locket i vänsterörat vägrar släppa på riktigt. Så det var med rätt låga förväntningar på någon form av prestation som jag gick till veckans pt-timme. Men häpp! Se vad som hände:

Front squats, tror att det blev:
3x35
3x45
3x50
2x55
3x1x60

Fokus på att ta ett andetag ner i magen spänna ut och köra alla på samma andetag. Går bra när jag får fram knäna.

De första tre mellanvarven tränade jag på handstående hollow. Viktigt att hålla blicken i väggen och inte framåt. Bland annat.

Mellan följande sets gjorde jag en pullup. Tre gånger. Alltså, en riktig :-) helt plötsligt så gick det! Tre (3) gånger!!! Dagens ordspråk är följande: En gång är ingen gång. Två gånger är ett misstag. Tre gånger är en ful vana. Wooohooo!!

Ingen flåsträning pga allmäntillståndet men så lycklig ändå! För de flesta, typ normala, människor är väl det här ingen grej men just pullups är i min stora hangup och utmaning. Både lycklig och förvånad nu.

Marklyft, något i den här stilen:
3x75
3x80
2x85
1x95

Varvat med matare support i ringarna, dvs topposition i dips fast i ringar. Toksvårt och jobbigt, ser hur David står och skrattar åt hur plågat mitt ansikte ser ut.....

Toknöjd över det mesta just nu. En milstolpe äntligen passerad.

1 kommentar: