torsdag 17 oktober 2013

Lugn teknik

I dag vaknade jag av att jag hade ont i halsen, usch usch. Var mycket tveksam till träning men åkte ändå till Nordic för ett lugnt styrke-/teknikpass. Som blev helt ok faktiskt.

Front squats
Dra in luft i magen och spänn ut den ordentligt. Snabb vändning i botten.
Upp till 60 kg, miss på 65. Onödig miss enligt David.

Pullupträning
Några stycken. Första försöket alltid sämst. Får höra att jag nog skulle klara den första om jag hade samma inställning och teknik som på de andra och att jag inte klarar de andra för att jag bränner så mycket krut på den första....både hoppingivande och irriterande.

Ryck
Först hängryck, sen från golvet. Avslutade med 3x25 kg. SLUTA att putta ut stången med höften FIH! Att det ska vara så svårt. Viktigt att: dra stången mot höften i stället för tvärtom, behåll vikten på tårna, hälarna först i böjen. Med mera.

Split jerks
Upp till 55 kg. Jag är inte tillräckligt snabb i dippen vilket gör att jag inte får tillräcklig power.

Svettades ovanligt mycket i dag, speciellt med tanke på träningsintensiteten. Men känner mig inte sjukare. Så det funkade ju.

Nu ska jag läsa igenom mina nya pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar