fredag 11 oktober 2013

Goodbye Oger

Sista och fjärde passet på Oger:

  • På fem set, bygg upp en tung serie om 3 hängfrivändningar + 1 push jerk.
  • 20 DU's mellan/efter varje

Jag körde upp till 47 kg utan problem.
Sen försökte jag en sjätte vända på 50 kg och klarade vändningarna men slarvade/var för trött för jerken och sen var tiden slut...

På tid, först tre varv av:

  • 10 ball slams ca 10 kg
  • 10 boxhopp 60 cm
  • 10 pullups

Direkt därefter två varv av:

  • 20 air squats
  • 13 HSPU
Tid 9:23. Den som känner mig fattar att jag skalade en del. Pullups skulle vi kippa och det gick ju utmärkt - med gummiband... Uppspark i handstående körde jag lite träning på först, mer eller mindre framgångsrik sådan. De av oss som inte kunde köra handstående armhävningar (vi var fler iaf) fick räkna varje uppspark eller försök till uppspark till handstående som en rep.

Det har varit skoj att köra gruppass på semestern! Skönt att känna att jag kanske ändå lyckats bygga lite muskler samtidigt som kroppen i övrigt försatts i en all time high sedan jag började denna träning vad gäller kroppsfett...

Tidigt i morgon går flyget hem! Vardag och jetlag väntar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar