torsdag 10 oktober 2013

Fortsatt Seattleträning

Tredje passet på Oger:

På 20 minuter, bygg upp en tung trea OHS, mellan varje set kör 5 burpee box jumps, 60 cm, tills du gjort 25 st.

Hemskt att köra i barfotaskor, jag ställde hälarna på små plattor efter ett tag. Slutvikt 33 kg tror jag...känner mig totalförvirrad över vikterna här. Det låter så lite.

5 x amrap 3 min av:
  • 3 styrkefrivändningar 50 kg
  • 6 armhävningar
  • 9 ttb
Vila en minut mellan varje varv.

Skalning nr 1: jag tog ner vikten på vändningarna till 47,5 kg efter första treminuterna.
Skalning nr 2: för att inte fastna vid stången varje vända testade jag bara ttb den första varvet. Det gick inte så illa måste jag säga, gjorde några stycken faktiskt. Men ville köra på så jag tog den rekommenderade skalningen gm att ligga på rygg, hålla i en stolpe med raka armar och och toucha tårna mot samma stolpe.

Poäng totalt antal hela varv MEN stanna inte innan tre minuter. Det betyder att jag fick tio poäng men jag gjorde ju långt mycket mer än tio varv.

I morgon sista passet innan hemfärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar