måndag 8 oktober 2012

Testar pass nr 2

Inte så kul att träna på Sats Liljeholmen nu en period, de har haft vattenskador och halva golvet är borta. Verkar som att det ska vara så fram till jul. Nytt pass nr 2;

A.På minuten i 10min 2 Snatch(PS, sitt i en halvböj under stången) Börja på 25kg och höj 2,5kg varje vecka.
Det här var ju första gången och start på 25 kg så det var enkelt viktmässigt. Bra att få in ryck i träningspassen igen.


B1.RROM HSPU 5x3
B2.Korta PU i toppläget 5x3

Detta handstående...första varvet relativt okomplicerat, mycket grunda visserligen men men. Andra och tredje katastrof, hade stora problem att komma upp - antingen höll jag på att krascha på huvudet eller så kom inte upp alls. Jag tänker för mycket.
Klarar inte fem korta pullups i rad men gjorde alla efter lite pauser.


C1.Sittande hantelpress 12kgx5,5+
C2.Excentriska PU med tummar mot varandra 3x2
Vet inte om jag tog ut mig totalt i de korta pullupsen, jag bara ramlade ner i de excentriska pullupsen, fanns inget motstånd alls.


D.4 varv på tid av:
  • 10 boxhopp 60cm nedkliv
  • 15 svingar 20kg
  • 20 utfallsteg med 20kg viktskiva på raka armar ovanför huvudet.

Vila 1min mellan varje varv. Utfallsstegen var hemska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar