lördag 6 oktober 2012

Nytt och kul

Testar första nya passet i dag! Sats Marievik...

A. 2 PC varannan minut, börja på 40kg och höj 2,5kg varannan minut.
Jag stressar lätt upp mig av klockan i stället för att fokusera på tekniken. Men i dag kom jag upp till en vändning på 57,5 kg och sen var det stopp. Jättenöjd iom att det ändå är tangerat rekord.

B. Marklyft 70kgx3 75kgx2 80kgx1 75kgx3 80kgx2 85kgx1 Vila 2min mellan varje. Höj alla lyft 2,5kg mellan varje träning.
Kul att få in lite marklyft igen. Måste ju se till att ta mig till 100 innan det blir pinsamt. I dag gick det kanonbra.

C1. Dips 3,3,3+(excentriskt om så krävs)
De två första per varv inga problem. Den tredje tveksam. Har inte haft dips på ett tag så det var kul att se att det ändå gick hyfsat.

C2. Liggande rodd/ringrodd. 8,8,8+
Körde 14 sista varvet.

D.Tabatarodd Håll under 1:50min alla intervaller, sänk 1 sek tempo per gång.
Jag tror inte att jag lyckades med målet riktigt - knappade bort mig när jag skulle se resultatet så jag vet inte så noga. Rodd, och i synnerhet tabatarodd, är jag nästan lite rädd för...märkligt när det bara handlar om fyra minuter.

Kul träning i dag!

1 kommentar: